Hamile Pilates

Hamilelik anne adayının fiziksel, hormonel, psikolojik açıdan bir çok değişiklik yaşadığı uzun bir süreçtir. Bu süreçte yaşanan hormonsal değişiklikler ve bebeğin ağırlığının artması anne adayında fiziksel olarak rahatsızlıklar oluşturabilir. Gebelikte bebeğin büyümeye başlamasıyla omurgada öne eğilimler, rahim sarkmaları sırt omuz kalça kaslarında zayıflamalar sıklıkla görülen şikayetlerdir. Bu şikayetler anne adayının hamilelik sürecini olumsuz etkilemektedir. İşte bu nedenledir ki hamilelikte yapılan egzersiz uygulamaları çok önemlidir. Hamilelikte pilates hamileliğin 12. haftasından itibaren yapılmalıdır. Eğer anne adayı hamile kalmadan önce spor yapıyorsa bu ilk haftalarda bile egzersiz yapabilir. Fakat vücudun bebeğe alışma ve kabullenme süreci hamileliğin ilk 3 ayıdır.

Hamile pilatesi nasıl yapılmalıdır?

     Anne adayı güvenilir, doğru egzersizlerle pelvik taban omurga sırt kaslarını güçlendirmelidir. Hamile pilatesi kesinlikle tek başına yapılmamalıdır. Uzman eğitmenler gözetiminde yapılmalıdır. Böylelikle amaç güçlü kas bütünlüğü koruyup vücudu normal doğuma hazırlamış olmaktadır. Normal doğum anne ve bebeğin doğasına en uygun kasılmaların kendiliğinden oluşması ve rahimin yaklaşık 2,5 cm kadar açılmasıyla oluşan artık hamileliğin sonlanmasıyla başladığı andır. Anne normal doğum esnasında doğru ıkınma ve doğru nefes tekniklerini (diyafram nefes) kullanırsa doğum zorlanmadan gerçekleşebilir. Bu süreçte anneye korku, panik yaşatılmamalıdır. Adrenalin hormonu salgılanırsa bebek kendini geri çekebilir. Doğru ıkınmayla ana diyafram harekete geçirilip bebeğin rahim kanalından rahat çıkışı sağlanmalıdır. Bu güzel süreci sağlıklı ve mutlu geçirmeniz dileğiyle...

Hamile Pilates

Biz sizi Arıyalım


Uzmanlık alanlarımızla ilgili sorularınızı bizimle paylaşın.

ROMMER Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Merkezi

Yukarı Çık